Czytaj Bloga.
Chcesz pracować w marketingu? Studiuj zarządzanie na UWE
W ostatnich latach marketing stał się niezwykle istotnym obszarem działań każdej małej i większej firmy. Specjaliści z tej dziedziny, posiadający praktyczne umiejętności oraz wiedzę, są więc na wagę złota. Jeśli czujesz, że praca w marketingu to przyszłość właśnie dla Ciebie, zobacz, jak możesz ją osiągnąć!
Zarządzanie a marketing – co mają ze sobą wspólnego?
Docelowo marketing polega na promocji danego przedsiębiorstwa wśród potencjalnych klientów czy kontrahentów i obejmuje różnorodne strategiczne działania, mające wpływ na rozwój firmy.
Natomiast zarządzanie marketingiem to swoiste zarządzanie marką poprzez budowanie jej reputacji, pozyskiwanie nowych klientów czy utrzymanie jej pozycji na rynku. Głównym celem takiego zarządzania jest zatem zapewnienie rentowności firmy, przede wszystkim poprzez wzrost sprzedaży oraz wzmocnienie renomy marki.
Doświadczeni marketingowcy obierają rożne strategie, których zadaniem jest przyciągnięcie jak największej liczby klientów. Wśród najpopularniejszych narzędzi marketingowych wykorzystywanych przez specjalistów warto wymienić np.
- reklamę;
- e-mail marketing,
- eventy,
- prowadzenie social mediów,
- SEO.
Każdy z tych obszarów jest niezwykle ważny dla zachowania prawidłowej pozycji marki oraz wyróżnienia jej na tle innych.
Jak wyglądają studia zarządzanie marketingiem?
Ten kierunek studiów jest przeznaczony dla osób, które ukończyły I stopień studiów i chcą kontynuować edukację, oraz dla absolwentów posiadających już dyplom magisterski, poszukujących nowej ścieżki rozwoju.
Studia magisterskie o specjalności zarządzanie marketingiem zostały ukierunkowane na zdobycie kwalifikacji uprawniających do pracy w działach marketingu, public relations czy sprzedaży. Przygotowują studenta do projektowania oraz realizacji dobrych i skutecznych strategii PR w firmach o różnych branżach. Specjalistyczne kursy obejmują naukę najnowocześniejszych technik sprzedażowych z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi marketingu. Absolwent zarządzania marketingiem posiada również niezbędną wiedzę z zakresu technik wsparcia sprzedaży oraz promocji osobistej.
Kolejnym ważnym elementem pracy w marketingu jest opracowywanie i przygotowywanie czytelnych i merytorycznych prezentacji multimedialnych, które w skróconej formie pokazują planowaną strategię. Praktyczne zajęcia prowadzone na UWE będą skutecznym sprawdzianem przygotowującym do prowadzenia takich prezentacji w przedsiębiorstwach, uwzględniając techniki sprzedażowe, w tym również mowę ciała.
Kto może studiować zarządzanie marketingiem?
Obszar marketingu, podobnie jak inne dziedziny związane z powszechną globalizacją, nieustannie się zmienia i ewoluuje. Aby nadążyć za rosnącymi oczekiwaniami klientów, coraz to nowymi narzędziami oraz technikami, manager marketingu musi nieustannie się dokształcać i być na bieżąco ze wszystkimi obecnymi trendami. W związku z tym oferta studiów na UWE zawsze zostaje dopasowana do aktualnych wymagań rynku pracy.
Każde zajęcia praktyczne, a także przekazywana wiedza są ściśle związane z panującymi ówcześnie warunkami, dlatego rozpoczynając studia, masz pewność, że wszystko, czego się tutaj nauczysz, później wykorzystasz w praktyce. Z myślą o szkoleniu wybitnych specjalistów z dziedziny marketingu do grona naszych wykładowców dołączają prawdziwi zawodowcy na co dzień pracujący w branży. Dzięki ich zaangażowaniu oraz aktualnej wiedzy na temat skutecznych narzędzi oraz technik marketingowych studenci otrzymują kompleksowe kształcenie przygotowujące do rozpoczęcia pracy zaraz po studiach.
Zarządzanie marketingiem to wąska specjalność, wymagająca od studenta umiejętności komunikacyjnych oraz podstawowej wiedzy z zakresu biznesu. Studia te wybierają więc często absolwenci ekonomii, mający elementarną wiedzę na temat sprzedaży oraz promocji marki, lub osoby, które są gotowe nauczyć się tych rzeczy.
Pozostałe specjalności na studiach magisterskich z zarządzania
Studentom, którzy nie czują się odpowiednimi kandydatami do pracy w marketingu, oferujemy duży wybór innych, równie ciekawych kierunków na studiach magisterskich z zarządzania, np.:
- rachunkowość i controlling;
- zarządzanie kapitałem ludzkim;
- automatyzacja i cyfryzacja procesów produkcyjnych;
- analiza danych.
W zależności od wybranej specjalności będą potrzebne nieco inne umiejętności i predyspozycje. Przed ostateczną decyzją warto więc zapoznać się ze szczegółowymi programami studiów i sprawdzić, czy dane przedmioty będą tym, czego się dla siebie szuka.
Przebieg studiów na UWE
Tym, co wyróżnia Uniwersytet Wirtualnej Edukacji od innych uczelni, jest przede wszystkim tryb prowadzonych zajęć – zarówno wykładów, jak i ćwiczeń praktycznych. Kształcenie odbywa się tutaj w formie zjazdów transmitowanych za pośrednictwem platformy Cloud AcademyTM oraz zdalnych laboratoriów. Dodatkowo obowiązuje zjazd ćwiczeniowy. Odbywa się w formie fizycznej obecności w Nowym Sączu lub filii zamiejscowej. Uczestnictwo w nim jest obowiązkowe dla każdego studenta.
Jest to wygodne rozwiązanie nie tylko dla prowadzących kursy, którzy często są również czynni zawodowo w obszarze, na temat którego wykładają, ale również dla uczestników. Studia niestacjonarne umożliwiają uczęszczanie na dwa kierunki jednocześnie, a także ułatwiają kontynuację pracy zawodowej mimo rozpoczętej nauki.
mgr Natalia Gut - kierownik działu Rekrutacji i Marketingu
Napisz do nas wiadomość