Zapraszamy do składania aplikacji na semestr zimowy 2024/2025.

Bądź na bieżąco.
Czytaj Bloga.

Jak wyglądają studia public relations?

Jak wyglądają studia public relations

Public relations, czy warto studiować ten kierunek? To pytanie pada bardzo często, kiedy do końca nie wiemy, czy taki wybór studiów się opłaca. Aby podjąć właściwą decyzję, należy przeanalizować korzyści oraz to, czego tak naprawdę możemy się nauczyć wybierając studia z zakresu public relations.

W dobie social mediów, blogów, sklepów internetowych, stron www czy innych form promowania ciężko zbudować markę tak, aby wyróżniała się z tłumu. Studia public relations uczą, w jaki sposób usystematyzować działania, aby osiągnąć zamierzony cel, często bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów. Wciąż wahasz się, czy ten kierunek studiów do dobry wybór?

Co to jest public relations?

Public relations bywa często utożsamiane z różnego typu działaniami promocyjnymi i marketingowymi, które mają na celu zdobycie przez firmę popularności. Należy zwrócić jednak uwagę, że głównym celem PR jest dobro organizacji i uzyskanie przez nią pozytywnego wizerunku oraz akceptacji społecznej. Działania public relations skupiają się na dobrym odbiorze ze strony otoczenia bliższego i dalszego organizacji. Korzystny wizerunek, uzyskany między innymi na skutek działań PR, wyróżnia firmę na tle konkurencji oraz tworzy osobowość marek i przedsiębiorstw.

Niebezpieczeństwo stanowi jednak fakt, że może on ulegać zmianie wraz ze zmianą poglądów i upodobań publiczności, dlatego też organizacje kierują do niej komunikaty zawierające informacje rzetelne i prawdziwe, a także spójne pod względem treści i sposobu przekazu. Dobra komunikacja z otoczeniem oraz zbudowanie renomy firmy ułatwia przedsiębiorstwu prowadzenie wielu działań rynkowych.

Public relations bywa niekiedy utożsamiane, a nawet mylone z dziedzinami pokrewnymi, takimi jak marketing, reklama, dziennikarstwo, lobbing, public affairs, propaganda, agitacja, publicity lub human relations.

Public relations - co to za studia?

Aby zrozumieć, na czym polega ten kierunek studiów, należy na początku wyjaśnić kwestię sformułowania public relations. Studia poświęcone temu zagadnieniu cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Wszystko za sprawą faktu, że ta dziedzina nieustannie się rozwija. Dlaczego?

Public relation to w uproszczeniu wszystkim znany pijar, najczęściej zapisywany w formie PR. W bezpośrednim tłumaczeniu na język polski to nic innego jak relacje publiczne, kontakty z otoczeniem. Jednak zadaniem tej dziedziny jest w głównej mierze kształtowanie wizerunku opartego właśnie na wspomnianej relacji oraz rzetelnych informacjach.

Specjaliści ds. PR dzięki swojej wiedzy potrafią zażegnać kryzys w zakresie promocji i komunikacji. Mają umiejętności działania z wykorzystaniem nowych technologii. Budują wizerunek marki i całego przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto studiować public relations (PR)?

Studia public relations, czy warto wybrać ten kierunek? W odpowiedzi na to pytanie pomocne będą poniższe kwestie.

Po pierwsze, aby zostać specjalistą ds. public relations, ważne jest zamiłowanie do mediów, zaangażowanie i chęć rozwoju. Ten kierunek z powodzeniem mogą wybrać zarówno osoby o umysłach ścisłych, jak i humaniści.

Po drugie studiując PR w Wyższej Szkole Biznesu - National Louis University z siedzibą w Nowym Sączu nauczysz się podstaw marketingu, komunikacji interpersonalnej, zarządzania produktem, kształtowania marki, czy zarządzania jakością.

To tylko kilka przykładowych umiejętności, ponieważ program uczelni jest bardzo bogaty. Zdobyta wiedza daje narzędzia do sprawnego działania w przestrzeni każdej firmy.

Jak wyglądają studia public relations?

Jeśli nadal wahasz się, czy warto studiować public relations pomyśl o kompetencjach, jakie zyskasz. Jak wyglądają studia z PR? Przede wszystkim otwierają cię na nowe postrzeganie rzeczywistości. Wydobywają i kształtują zdolności oraz predyspozycje, o których często nie mamy pojęcia. Pokazują mocne strony i uczą wykorzystywania ich w praktyce.

Podczas zajęć nauczysz się jasno formułować swoje myśli, przedstawiać pomysły i rozwiązania. W trakcie studiów rozwiniesz takie umiejętności jak komunikatywność, otwartość, kreatywność, analityczne myślenie, czy odwaga w podejmowaniu działań.

Dzięki rozwojowi różnych cech i poszerzeniu wiedzy wzmocnisz pewność siebie i zyskasz odporność na stres. To cechy, które charakteryzują najlepszych specjalistów ds. public relations.

Przedmioty w planie studiów public relations

Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University z siedzibą w Nowym Sączu skupia się na jakości kształcenia. Nie inaczej jest w przypadku public relations. Studia opisane powyżej są oparte na konkretnym planie zajęć.

Lista przedmiotów, gwarantujących najwyższy poziom skupia różnorodne dziedziny.
Program studiów I stopnia o specjalności: Specjalista ds. marki i public relations składa się z następujących przedmiotów:

  • Narzędzia informatyki,
  • Ekonomia menedżerska,
  • Wprowadzenie do psychologii,
  • Podstawy organizacji,
  • Pozyskiwanie informacji i ochrona własności intelektualnej,
  • Komunikacja interpersonalna,
  • Podstawy marketingu,
  • Podstawy prawa,
  • Rachunkowość finansowa,
  • Zarządzanie jakością,
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi,
  • Badania marketingowe,
  • Media Społecznościowe,
  • Zachowania organizacyjne.

W trakcie studiów nauczysz się także zarządzania produktem i kształtowania marki. Pogłębisz swoją wiedzę z zakresu istoty produktu, czy specyfiki i projektowania procesu usług. Poznasz tajniki dotyczące produktu jako narzędzia marketingowego oraz nauczysz się kształtować markę na rynkach międzynarodowych.

Czy warto studiować public relations w Polsce?

Studia public relations, gdzie warto studiować i czy w Polsce są uczelnie, które wychodzą naprzeciw nieustannie zmieniającym się trendom? Odpowiedź brzmi, tak.

PR na całym świecie kieruje się takimi samymi zasadami, natomiast kluczowa jest wysoce wykwalifikowana kadra i odpowiedni program studiów oparty na sprawdzonych rozwiązaniach i nowoczesnych trendach. Dlatego bez względu na to, czy decydujemy się na zdobycie wykształcenia w Polsce, czy za granicą warto skupić się na szczegółach oferty danej uczelni.

WSB-NLU oferuje studia I stopnia, na kierunku Zarządzanie o specjalności public relations. Studia w Polsce charakteryzują się tym, że każda uczelnia ma autorską ofertę.

Jednak w przypadku Wyższej Szkoły Biznesu - National Louis University masz szansę wyboru formy edukacji na specjalności public relations. Studia licencjackie stacjonarne, niestacjonarne oraz interaktywne, czyli odbywające się przez internet.

Praca po public relations

Specjalność public relations - studia I stopnia na kierunku Zarządzanie w Wyższej Szkole Biznesu - National Louis University to wiele możliwości na rynku pracy.

Po ukończeniu studiów licencjackich z zarządzania o specjalności PR absolwent może znaleźć zatrudnienie w wielu dziedzinach. Nasza uczelnia cieszy się niesamowitym wynikiem, ponieważ, aż 87 procent studentów WSB-NLU, którzy ukończyli PR, znalazło zatrudnienie.

Oto lista zawodów dla osób, które ukończyły public relations:

  • Specjalista ds. mediów społecznościowych,
  • Specjalista ds. marki,
  • Specjalista ds. e-marketingu,
  • Copywriter,
  • Specjalista ds. marki,
  • Rzecznik prasowy,
  • Pracownik agencji reklamowej
  • Pracownik agencji public relations.

Zarobki po public relations

Wysokość wynagrodzenia po public relations zależy przede wszystkim od wybranego zawodu.

W przypadku specjalisty PR średnio można liczyć na wypłatę od 6 000 do 7 000 złotych. Jak podaje portal wynagrodzenia.pl, z biegiem czasu i zdobytym doświadczeniem starszy specjalista może zarobić średnio od 8 000 do 10 000 złotych.

W przypadku rzecznika prasowego stawki są mocno zbliżone. Jednak wiele zależy od tego, czy pracę wykonujemy w dużym, czy mniejszym mieście.

Specjalista ds. social media zarabia ponad 5 000 złotych. Wynagrodzenie starszego specjalisty mieści się w widełkach od 7 000 do 10 000 złotych.

Zaobserwuj nas, aby być na bieżąco

facebook instagram youtube

Aplikuj do UWE

Aplikuj do UWE

Rekrutacja na semestr zimowy 2024/2025r. otwarta od 15 kwietnia!

mgr Natalia Gut - kierownik działu Rekrutacji i Marketingu
(18) 44 99 190

mgr Natalia Gut - kierownik działu Rekrutacji i Marketingu

rekrutacja@uwe.edu.pl

Napisz do nas wiadomość

Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.