Bądź na bieżąco.
Czytaj Bloga.

Jakie przedmioty są na studiach z zarządzania?

Zarządzanie to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych kierunków studiów, który daje szereg możliwości w przyszłym życiu zawodowym. Zapewnia absolwentom niezbędną wiedzę i umiejętności, dzięki którym sprawdzą się oni w biznesie, sprzedaży, marketingu czy branży finansowej.

Wszystkim osobom, które interesuje ten kierunek, podpowiemy jakie przedmioty są na zarządzaniu i czym się charakteryzują.

Przedmioty na studiach z zarządzania

Kierunek zarządzanie jest interdyscyplinarny – oznacza to, że łączy nauki ścisłe z humanistycznymi, umożliwiając studentom zdobycia bardzo szerokiej wiedzy, którą można wykorzystać zarówno w teorii, jak i praktycznym działaniu. Dlatego przedmioty na studiach, a także dostępne specjalności, są bardzo różnorodne. My skupimy się na tych najbardziej istotnych i charakterystycznych dla kierunku zarządzania.

Podstawy ekonomii

I stopień studiów zarządzania ma na celu dostarczyć studentowi wiedzę, którą wykorzysta przede wszystkim w biznesie. A żeby sprawdzić się w tej dziedzinie, niezbędne są podstawy ekonomii – dzięki nim można dowiedzieć się wielu istotnych kwestii związanych z funkcjonowaniem rynku. Student pozna takie pojęcia jak podaż, popyt, równowaga rynkowa, dowie się czym są konkurencja i monopol, a także bliżej pozna zasady, jakimi rządzą się rynek pracy czy rynek czynników produkcji.

Podstawy ekonomii na kierunku zarządzanie pozwolą również dostrzec liczne zależności – np. reakcje nabywców na zmiany cen czy wpływ handlu zagranicznego na krajową gospodarkę i zapozna się z problemami mikro- oraz makroekonomicznymi. Wszystko to pozwoli studentowi sprawniej funkcjonować w biznesie i organizacji.

Podstawy zarządzania

Fundamentem tego kierunku studiów są również podstawy zarządzania, dzięki którym możliwe będzie poznanie narzędzi i technik, wspomagających każdego menedżera. Student pozna podstawy zarządzania przedsiębiorstwem, dowie się jak podejmować decyzje w organizacji i mierzyć z wyzwaniami, a także jak rozwiązywać firmowe problemy.

To znakomity wstęp zarówno dla tych, którzy w przyszłości myślą o założeniu własnej firmy, jak i pracy menedżera w organizacji.

Podstawy finansów

A tam, gdzie biznes i zarządzanie, nie może zabraknąć również finansów. Przedmiot ten zapewnia wiedzę teoretyczną, dotyczącą podstawowych pojęć i zagadnień, związanych z rolą finansów w polityce społecznej i gospodarczej. Co więcej, student dowie się jakie są elementy składowe systemu finansowego, pozna system banko-wy, zyska wiedzę na temat deficytu budżetowego i wielu innych kwestii.

Podstawy finansów to istotny element każdego planu studiów na kierunku zarządzanie, który pomoże w przyszłym życiu zawodowym.

Podstawy prawa

Bardzo istotnym przedmiotem na zarządzaniu są podstawy prawa, bo jak wiadomo – jego nieznajomość szkodzi, również w biznesie. Student pozna historię prawa, dowie się, jakie są jego gałęzie, a także zgłębi podstawową wiedzę z zakresu każdej z nich.

Szczególnie istotne na tym kierunku studiów mogą być zagadnienia z dziedziny prawa gospodarczego, pracy, finansowego czy administracyjnego.

Nauka języka

W dzisiejszym świecie znajomość języka obcego jest niezwykle istotna, dlatego też nie dziwi fakt, że również na tym kierunku jest to bardzo istotna kwestia. Na większości uczelni wyższych podstawowym językiem obcym, do którego nauczania przywiązuje się największą wagę, jest oczywiście angielski. Nie wyklucza to natomiast możliwości nauki innych języków obcych, w tym niemieckiego, francuskiego czy rosyjskiego.

Przedmioty związane z wybraną specjalnością na studiach zarządzania

Zarówno na I, jak i II stopniu studiów przedmioty do wyboru, które każdy może dobrać pod kątem własnych zainteresowań czy przyszłej kariery zawodowej. Do popularnych specjalności na studiach zarządzania, zaliczamy między innymi:

•    komunikację marketingową, która jest polecana wszystkim studentom, interesującym się reklamą – daje wiele możliwości na rynku pracy, zapewniając np. większe szanse na zdobycie posady w agencji reklamowej;
•    zarządzanie marką, które pozwoli na skuteczny branding i kreowanie wizerunku przedsiębiorstw – to również opcja dla osób, które wiążą swoją przyszłość z reklamą i marketingiem;
•    zarządzanie przedsiębiorstwem, które będzie szczególnie istotne dla studentów, pragnących w przyszłości prowadzić własny biznes;
•    zarządzanie sprzedażą dla osób dobrze czujących handel i mających świadomość tego, że mogliby sprawdzić się w tej dziedzinie;
•    informatykę w zarządzaniu, która pozwala łączyć pasje informatyczne z zarządzaniem i dzięki której o wiele łatwiej będzie w przyszłości wykorzystywać specjalistyczne systemy oraz narzędzia w swojej pracy.

To oczywiście nie wszystko – o tym, jakie przedmioty są na zarządzaniu, decyduje osobno każda z uczelni wyższych. Warto więc dokładnie zapoznać się z ich propozycjami i pod tym kątem wybrać najlepsze miejsce do studiowania.