Zapraszamy do składania aplikacji na semestr zimowy 2024/2025.

Bądź na bieżąco.
Czytaj Bloga.

Lubisz kontakt z ludźmi? Sprawdź, w jakim kierunku warto się rozwijać!

kontakt z ludźmi

Umiejętność komunikacji z innymi to kluczowa kompetencja dla niemal wszystkich zawodów na rynku. Jednak są tacy, którzy ten kontakt lubią, a inni… no cóż, nieco mniej. Jeśli zaliczasz się do pierwszej grupy, sprawdź, w jakich zawodach możesz się rozwijać, jeśli praca z ludźmi sprawia Ci przyjemność!

Praca w rekrutacji

Praca w rekrutacji to z całą pewnością opcja dla osób, które lubią rozmawiać z ludźmi, czują się dobrze i pewnie w kontaktach z innymi. Zawód ten wymaga wysokich umiejętności komunikacyjnych ze względu na fakt, iż rozmowy są przeprowadzane z różnymi kandydatami.

Dodatkowo specjalista ds. rekrutacji powinien umieć dostosować rozmowę do danej osoby, a także utrzymać kontrolę nad rozmową rekrutacyjną i stawiać trafne pytania.

Warto kształtować w sobie dodatkowo asertywność, która przyda się w sytuacji informowania potencjalnych kandydatów o negatywnej decyzji. Przydatna będzie także umiejętność argumentacji, słuchania i wyciągania wniosków. Dzięki temu rekruter może znaleźć idealnego kandydata na dane stanowisko.

Zarządzanie

Zarządzanie to bardzo szeroki obszar, jednak z założenia menedżer, bez względu na specyfikę swojej branży, powinien mieć rozwinięte umiejętności komunikacyjne, a także lubić pracę z ludźmi. W końcu jego rolą jest zarządzanie zespołem, a więc jest to kluczowa cecha.

Warto, aby menedżer ciągle doskonalił się w zakresie budowania efektywnych zespołów, a także właściwego przydzielania zadań i obszarów do realizacji. Ważna jest umiejętność dobierania osób do zespołu na zasadzie ich indywidualnych cech i zdolności tak, aby stworzyć zespół, który będzie się uzupełniał.

Menedżer często musi podejmować także trudne i przykre decyzje, np. informując o zwolnieniu.

Dlatego istotne jest, aby planując rozwój w tym kierunku, zadbać o naukę asertywności oraz wypracować w sobie dojrzałość emocjonalną i umiejętność adekwatnego reagowania na różne sytuacje. Niezbędne będzie również rozwijanie odporności na stres.

Obsługa klienta, doradztwo

Obsługa klienta to bardzo popularna ścieżka dla osób, które lubią pracę z ludźmi. Na tym stanowisku główne zadanie polega na prowadzeniu rozmów z klientami, doradzaniu lub wchodzeniu w rolę „opiekuna klienta”. Możliwości jest wiele!

  • Możesz pracować jako przedstawiciel handlowy danej firmy, umawiając spotkania prezentacyjne i ofertowe z klientami.
  • Jeśli preferujesz mniej dynamiczne środowisko pracy, możesz pracować w obsłudze klienta, odpowiadając mailowo i telefonicznie na zapytanie.
  • Jako opiekun klienta dbasz o niego na każdym etapie jego współpracy z firmą, w której pracujesz, np. w agencji PR.

Praca w obszarze obsługi klienta wymaga dodatkowo umiejętności autoprezentacji, negocjacji, odporności na stres, a także radzenia sobie w trudnych i nieprzewidywalnych sytuacjach.

Project manager

To opcja dla osób, które oprócz kontaktu z ludźmi lubią także zarządzać i koordynować projekty. Na tym stanowisku liczą się umiejętności zarządzania i negocjacji, asertywność, odpowiedzialność oraz praca zespołowa.

Project manager może wyspecjalizować się w danej branży i czuwać nad projektami z konkretnego obszaru, np. marketingu czy IT.

Psychologia i coaching

Psychologia jako dziedzina daje ogromne możliwości rozwoju. Fundamentem tego zawodu jest praca z drugim człowiekiem.

W zależności od swoich zainteresowań i preferencji możesz współpracować np. z osobami w środowisku biznesowym jako trener biznesu lub w środowisku pomocowo-szpitalnym, np. jako psycholog kliniczny.

Możesz rozwijać się także w obszarze psychologii sądowej, sportu transportu, interwencji kryzysowej i wielu innych. Jeśli interesuje Cię ten obszar, koniecznie sprawdź naszą ofertę studiów podyplomowych z psychologii.

Osoby lubiące kontakt z ludźmi dobrze odnajdą się również w roli coacha. W tym przypadku klienci zgłaszają się głównie z prośbą o wsparcie w zakresie odkrycia swojego potencjału, ścieżki zawodowej czy innych obszarów, które są skupione na rozwoju jednostki.

Organizacja eventów

Praca jako organizator eventów to obszar wprost stworzony dla osób lubiących kontakt z ludźmi. Organizacja wydarzeń to złożony proces, który wymaga doprecyzowania wielu szczegółów z różnymi ludźmi, m.in. zakresie wynajęcia sali, fotografa, dźwiękowców czy ustalenia cateringu.

Wiąże się to z koniecznością nawiązywania relacji i bardzo często negocjacji. Organizator eventów niemal cały czas otacza się ludźmi. Oprócz umiejętności komunikacji przyda się tutaj również umiejętność koordynacji, dobra organizacja czasu, zarządzanie i odporność na stres.

Pracownik PR

W tym zawodzie umiejętność komunikacji i budowania relacji jest absolutnie obowiązkowa. Oprócz tego dobry PR-owiec powinien posiadać umiejętność negocjacji i argumentacji. Na tym stanowisku doceniana jest także kreatywność, proaktywność, dobra organizacja czasu, a także samodzielność.

Praca dla osób, które lubią kontakt z ludźmi – podsumowanie

To tylko część z możliwości stojącymi przed osobami, które lubią kontakt z ludźmi. Jest to bardzo pożądana cecha, jednak warto pracować także nad tzw. świadomą komunikacją. Naturalna swoboda w kontaktach z innymi doceniana jest zarówno w relacji z pracownikami, jak i klientami. Dlatego warto szlifować swój wrodzony talent.

Aplikuj do UWE

Aplikuj do UWE

Rekrutacja na semestr zimowy 2024/2025r. otwarta od 15 kwietnia!

mgr Natalia Gut - kierownik działu Rekrutacji i Marketingu
(18) 44 99 190

mgr Natalia Gut - kierownik działu Rekrutacji i Marketingu

rekrutacja@uwe.edu.pl

Napisz do nas wiadomość

Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.