
Funkcjonalności systemu
Cloud Academy
System Cloud Academy to nowoczesność, kompleksowość, wygoda. Dzięki niemu wszystko staje się łatwiejsze.
CloudA może działać zarówno samodzielnie, jak i współpracować z innymi systemami na uczelni – tym samym ulepszając ich działanie i zwiększając możliwości.
Najważniejsze funkcje Cloud Academy to:
- system rekrutacji,
- Wirtualny Dziekanat,
- intranet i extranet,
- zaawansowane narzędzie do tworzenia planów i harmonogramów,
- system ERP (zarządzanie zasobami dydaktycznymi)
- nowoczesny controlling edukacyjny)
- innowacyjna platforma nauki na odległość,
- system do zarządzania działalnością naukowo-badawczą,
- system elektronicznego obiegu dokumentów,
- intuicyjna aplikacja mobilna,
- wygodna aplikacja do sterowania zamkami elektronicznymi.

Cloud Academy to aż 7 przydatnych modułów:
Wirtualny Dziekanat
Wirtualny Dziekanat służy do komfortowej obsługi procesu dydaktycznego oraz student przez administrację uczelni. To szybkość działania, wygoda, brak kolejek i wszystkie informacje w jednym miejscu , a w tym m.in.:
- kartoteka studenta,
- moduł rekrutacji,
- ewaluacja jakości kształcenia,
- rozliczanie działań dydaktycznych wykładowców,
- publikacja ogłoszeń, zarządzeń i regulaminów,
- eksport danych do systemu POLON i ORPD,
- eksport prac do programu antyplagiatowego,
- tworzenie planów i zarządzanie przedmiotami,
- tworzenie i zarządzanie harmonogramami zajęć,
- elektroniczny obieg dokumentów,
- zarządzanie zamkami elektronicznymi,
- tworzenie wydarzeń,
- generowanie druków studenckich, w tym suplementów i dyplomów,
- elektroniczną obiegówkę,
- generowanie aż do 150 rodzajów dokumentów.

Strefa Studenta
CloudA powstał po to, aby ułatwić życie studentów. System wprowadza rozwiązanie przypominające tablicę, która daje użytkownikom szereg interesujących i przydatnych funkcji. Wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do sieci, a „Strefa Studenta” zapewni takie korzyści i rozwiązania jak:
- wgląd w aktualności z życia uczelni,
- powiadomienia o nowych zdarzeniach dydaktycznych,
- możliwość sprawdzania planów, harmonogramów, sylabusów, ocen, obecności itp.,
- kontakt z wykładowcami i administracją uczelni,
- składanie e-podań i e-wniosków,
- wypełnianie i przesyłanie testów, zadań i ankiet,
- możliwość uczestnictwa w interaktywnych zajęciach zdalnych i ich odtwarzania offline dowolną ilość razy,
- płatności,
- pisanie i przesyłanie prac dyplomowych i zaliczeniowych.

Strefa Wykładowcy
Dzięki systemowi CloudA wykładowcy dostają szereg przydatnych funkcji i nowe możliwości – tym samym prowadzenie procesu kształcenia może okazać się jeszcze łatwiejsze i skuteczniejsze! CloudA daje kadrze dydaktycznej zawansowane narzędzia, które można obsługiwać z poziomu dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. To mnóstwo funkcji, takich jak:
- sprawdzanie aktualności z życia uczelni,
- dostęp do planów studiów, harmonogramów, sylabusów i efektów kształcenia,
- zarządzanie materiałami dydaktycznymi,
- tworzenie i ocena testów oraz zadań,
- sprawdzanie i tworzenie dzienników ocen i obecności,
- możliwość przesyłania protokołów,
- generowanie sylabusów na bazie KRK;
- zlecanie, kontrolowanie i ocenianie prac zaliczeniowych,
- rozliczanie delegacji,
- wysyłanie rachunków,
- monitorowanie wykonania pensum,
- i wiele, wiele innych.

Kadry
Dział HR ma ułatwione zadanie dzięki systemowi CloudA. To szereg przydatnych narzędzi i funkcji, które są dostępne z poziomu dowolnego urządzenia z dostępem do sieci . Kompleksowa obsługa pracowników, kontakt z innymi działami uczelni, a także wykonywanie zadań administracyjnych staje się szybsze i proste. Dzięki systemowi Cloud Academy można między innymi:
- prowadzić rejestr pracowników,
- rozliczać delegacje,
- podpisywać umowy,
- zarządzać wnioskami,
- tworzyć i kontrolować harmonogramy pracy,
- dokonywać ocen pracowników,
- rejestrować czas pracy,
- prowadzić rejestr płac,
- prowadzić rejestr zwolnień L4 i urlopów.

Finanse
Obsługa finansowa uczelni jeszcze nigdy nie była tak prosta i wygodna! Wystarczy system CloudA, aby kompleksowo obsługiwać uczelnie w zakresie finansów, w tym w zakresie opłat studenckich czy stypendiów. Na szczególną uwagę zasługuje panel controllingu, dzięki któremu można szybko i skutecznie wskazać braki w każdym obszarze działalności uczelni oraz uzyskać dostęp do szeregu informacji takich jak saldo wpłat studenckich, prognozy przychodów i kosztów, koszty funkcjonowania poszczególnych kierunków i specjalności itd. Dane prezentowane przez system są można podzielić między innymi pod kątem uczelni, dat, studentów, języków czy kierunków. Moduł finansowy jest zintegrowany z systemem finansowo-księgowym uczelni. System CloudA zapewnia kwesturze możliwości w zakresie :
- zarządzania wpłatami i należnościami studentów;
- tworzenia i zarządzania projektami,
- zarządzania stypendiami,
- planowania i rozliczania działalności jednostek, kierunków i specjalności,
- tworzenia raportów i statystyk,
- przeprowadzania kontroli.

Multitransmisja zajęć
System CloudA to również prawdziwa rewolucja w nauczeniu na odległość. Dzięki niemy setki studentów z całego świata może brać czynny udział w tym samych zajęciach. Warto dodać, że trakcie zajęć uczestnicy mogą kontaktować się z wykładowcą oraz innymi uczestnikami za pomocą czatu lub moduł komunikacji głosowej.
Moduł multitransmisji zajęć jest wykorzystywany już od 3 lat zarówno przez WSB-NLU, jak i uczelnie partnerskie. Opinie prowadzących i studentów mówią same za siebie – system sprawdza się doskonale na każdej płaszczyźnie. Osoba prowadząca ma może w trakcie zajęć używać jednocześnie wielu materiałów i pomocy dydaktycznych, takich jak:
- prezentacje,
- filmy,
- tablice multimedialne,
- notatniki elektroniczne,
- przeglądarki internetowe,
- książki,
- i wiele, wiele innych.

Strefa Mobilna
CloudA to także aplikacja na urządzenia mobilne dostępna na systemy operacyjne Android oraz iOS. Dostęp dzięki urządzeniom przenośnym ułatwia pracę i naukę, dając wiele możliwości zarówno studentom (Strefa Studenta), jak i wykładowcom (Strefa Wykładowcy).
Strefa Mobilna systemu CloudA daje takie możliwości jak:
- sprawdzanie aktualności, harmonogramów,
- dostęp do wirtualnego dziennika i indeksu,
- komunikacja z wykładowcami oraz studentami,
- dostęp online i offline do transmisji z zajęć,
- dostęp do materiałów dydaktycznych,
- przesyłanie zadań i prac zaliczeniowych,
- rozwiązywanie testów,
- wypełnianie ankiet,
- składanie podań i wniosków,
- obsługa płatności.
Jedną z kluczowych funkcji aplikacji mobilnej są powiadomienia push informujące studenta o wszelkich nowych zdarzeniach dydaktycznych (nowa ocena, zmiana terminu zajęć, wynik egzaminu itp)
