Zajmij swoje miejsce już dziś. Rekrutacja do 26 lutego lub wyczerpania limitu miejsc na danym kierunku!

Bądź na bieżąco.
Czytaj Bloga.

Dropshipping – czy nadal warto się nim zajmować?

Dropshipping – czy nadal warto się nim zajmować

Dropshipping od kilku lat cieszy się popularnością w obszarze e-commerce. Nic dziwnego – w końcu model ten umożliwia rozpoczęcie biznesu bez dużych nakładów finansowych na start i pozwala zaoszczędzić mnóstwo kosztów związanych ze sprzedażą produktów fizycznych.

Czym dokładnie jest dropshipping i czy ten biznes nadal się opłaca? Sprawdź!

Dropshipping – co to jest?

Dropshipping to model biznesowy, w którym przedsiębiorca nie posiada własnego zatowarowania. Produkty sprzedawane są w imieniu danego sklepu, ale ich magazynowaniem i obsługą wysyłki zajmują się poszczególne hurtownie, z którymi przedsiębiorca zawarł umowę. Taki model biznesowy zdecydowanie ułatwia wejście na rynek, gdyż na sam początek wystarczy sklep internetowy oraz hurtownia.

Jak to wygląda w praktyce? Otóż tak, jak na każdym rynku. Konkurencja jest duża, konsumenci mają spory wybór, a jakość i wartość dodana (np. emocje związane z zakupem danego produktu) zaczynają mieć coraz większe znaczenie w całym procesie zakupowym. To wiąże się z koniecznością przygotowania dobrej strategii.

Na start pojawiają się również opłaty związane z prowadzeniem sklepu oraz przygotowaniem jego regulaminu. Odchodzą za to m.in. koszty związane z koniecznością wynajęcia przestrzeni magazynowej i obsługi wysyłki. W modelu dropshippingowym, tak jak w każdym biznesie, gdzie towar zdobywa się od hurtowni, podstawą zysków firmy jest marża.

Czy dropshipping jest legalny?

Tak, dropshipping to legalny model biznesowy. Warto jednak pamiętać o tym, że nie jest to jedyna ważna kwestia prawna w przypadku tego biznesu. Jedną z podstaw jest przygotowanie regulaminu sklepu oraz polityki RODO. Dokumenty te można przygotować samodzielnie, jednak zdecydowanie bardziej bezpiecznym ruchem jest skorzystanie z pomocy prawnika. Daje to gwarancję, że zarówno regulamin, jak i RODO są przygotowane zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem.

Dropshipping – czy muszę zakładać firmę?

Biznes w modelu dropshippingowym można prowadzić bez zakładania firmy, w ramach nierejestrowanej działalności gospodarczej. Warunkiem jest przestrzeganie wszelkich zasad obowiązujących dla takiej formy działalności. Najważniejszą i decydującą jest limit przychodów, który nie może przekraczać połowy wartości najniższej krajowej brutto.

W roku 2023 kwota maksymalna dla działalności nierejestrowanej została zwiększona do 75% wartości najniższej krajowej. Prowadząc więc biznes w tej formie, warto co jakiś czas sprawdzać aktualną wysokość tej pensji i upewnić się, że przychody firmy jej nie przekraczają. W przeciwnym razie konieczne będzie zarejestrowanie działalności w CEIDG.

Dropshipping – jak odnieść sukces?

Nie ma jednej złotej rady na sukces w biznesie. Szczególnie w czasach, gdy konkurencja nieustannie rośnie i podnosi jakość świadczonych usług oraz dostarczanych produktów. Można jednak zadbać o to, aby mimo dużej konkurencji zdobyć zaufanie klienta i zyskać jego sympatię zakupową. Od czego zacząć?

  1. Przede wszystkim zrób dokładną analizę potrzeb i wybierz produkt (lub ich grupę), na które jest duże i pewne zainteresowanie. Być może Twój pierwszy wybór będzie chybiony, ale w dropshippingu musisz sprawdzać, testować i analizować, co sprzedaje się dobrze, a z czego warto zrezygnować. Możesz postawić wyłącznie na sprzedaż sezonowych artykułów.
  2. Po drugie – marketing i dobrze zaopiekowane aspekty techniczne, takie jak szybko ładująca się strona o przyjemnym designie czy łatwy proces przejścia przez bramki zakupowe. Tym, co pozwoli Ci się wyróżnić i dotrzeć do Twoich klientów, będzie trafiony marketing oraz znajomość zasad zarządzania e-commercem, dzięki czemu zrozumiesz zasady rządzące biznesem online, które dopasujesz do swojego modelu dropshippingowego.

Chcąc odnieść sukces w tym modelu biznesowym, musisz pamiętać również o cierpliwości, wytrwałości, elastyczności i umiejętności słuchania klientów oraz dopasowania oferty do ich potrzeb.

Dropshipping – czy warto?

Skoro każdy może prowadzić biznes w oparciu o dropshipping, to czy w ogóle warto rozwijać działalność w tej formie? Zdecydowanie tak! Wiele osób podejmuje działania z przypadku, szybko się poddaje lub nie angażuje się wystarczająco w rozwój biznesu. Jeśli znajdziesz dobry produkt i pomysł na to, jak wyróżnić się z nim na rynku, to z pewnością zauważysz u siebie zyski.

Zanim rozpoczniesz biznes, zadbaj o swoją edukację na kursach lub studiach podyplomowych, np. z zarządzania w e-commerce i dropshippingu. Zdobędziesz wiedzę od praktyków, a to nieoceniona wartość na początku ścieżki przedsiębiorcy.

Poznasz tajniki planowania skutecznych strategii marketingowych i sprzedażowych, a także zrozumiesz zasady budowania wizerunki i rozpoznawalności marki oraz analizowania efektów swoich działań.

To umiejętności, które pozwolą Ci rozwijać biznes i dodadzą pewności na samym początku Twoich działań. Kierunek ten przygotowuje również do pracy w strukturach e-commerce, jeśli jeszcze nie chcesz rozpoczynać działań na własny rachunek.

Aplikuj do UWE

Aplikuj do UWE

Rekrutacja na semestr letni 2023/2024 otwarta!

mgr Natalia Gut - kierownik działu Rekrutacji i Marketingu
(18) 44 99 190

mgr Natalia Gut - kierownik działu Rekrutacji i Marketingu

rekrutacja@uwe.edu.pl

Napisz do nas wiadomość

Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z Polityką prywatności i plików Cookies.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.